شناسه خبر : 92641
چهارشنبه 02 شهريور 1401 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال پرشور مسلمانان روسیه از مداح اهل بیت مهدی رسولی /عکس و فیلم

استقبال پرشور مسلمانان روسیه از مهدی رسولی+عکس و فیلم

مهدی رسولی مداح سرشناس کشورمان ۲۳ ماه محرم امسال به دعوت مرکز اسلامی شهر مسکو راهی روسیه شد تا در این مرکز به مرثیه‌خوانی بپردازد. آذری زبانان مخاطبان اصلی مجالس این مرکز اسلامی هستند که از حضور مهدی رسولی که به زبان آذری تسلط دارد و روضه‌ها و نوحه‌های جانسوزی هم با بهره‌گیری از قابلیت‌های نغمات این زبان می‌خواند، استقبال بسیار بالایی کردند.

 

 

۵ ساعت پرواز برای عزاداری با نوای مهدی رسولی

مهدی رسولی در میان شیعیان روسیه محبوب و پرطرفدار است، برای همین اهالی شهرهای مختلف روسیه برای حضور در این مراسم همگی راهی مسکو شده بودند، طوری که به گفته مسئولان این مرکز، جمعیت حاضر برای عزاداری در این روز، بیش از زمان‌های دیگری بود. یکی از عزاداران که از سیبری به این مراسم آمده بود، می‌گفت: «بالغ بر ۵ ساعت و نیم در خود کشور روسیه، در هواپیما بودم تا خودم را به این مراسم برسانم.»

سینه‌زنی پرشور آذری‌زبانان روسیه

مسلمانان روسیه با مداحی‌های مهدی رسولی در این مراسم سینه‌زنی پرشوری داشتند، طوری که این مداح کشورمان نیز شور بیشتری پیدا کرده بود. او نوحه‌های آذری خود و حتی تعدادی از نوحه‌های فارسی خود را که در محرم امسال خوانده بود، به زبان آذری خواند. شاعران نوحه‌های فارسی او را به آذری ترجمه کرده بودند، او نیز خواند که با استقبال بسیار مواجه شد.

 

همخوانی روس‌ها با نوحه "تسبیحات حضرت زهرا(س)"

این عزاداران درخواست بسیاری از مهدی رسولی داشتند که نوحه معروف خود "تسبیحات حضرت زهرا (س)" را بخواند که او نیز این نوحه را به زبان فارسی خواند و با اینکه اکثر جمعیت حاضر آذری‌زبان بودند، تمام این نوحه را با او همراهی کردند و اشعار را خواندند. این همخوانی تصاویر بسیار زیبایی در این مجلس عزاداری رقم زد.


مرحوم محمدباقر منصوری

جای خالی محمدباقر

مرکز اسلامی مسکو چند سالی است که اقدام به برگزاری مجالس عزاداری در ماه محرم کرده است. علاوه بر عزاداری دهه اول، روز سوم امام، هفتم امام و در اربعین حضرت نیز مجالس عزاداری برگزار می‌کنند. سخنران این مراسم آیت‌الله عاملی اردبیلی بود و مرحوم محمدباقر منصوری مداح اردبیلی کشورمان نیز دوسال دهه اول محرم در این مراسم مرثیه‌خوانی کرده بود.

استقبال روس‌ها از مهدی رسولی

در این مراسم عزاداری به مناسبت دهه سوم محرم‌الحرام ۱۴۴۴، حجت‌الاسلام اکبری جدی سخنرانی و مهدی رسولی مرثیه‌خوانی کرد. سخنرانی این مراسم کامل به زبان آذری بود و مهدی رسولی نیز در اولین سفرش به این کشور تلاش کرد نوحه‌های مختلفی را به زبان آذری بخواند.

مهدی رسولی در روزهای آتی در مجالس دیگری هم در شهرهای مختلف روسیه مرثیه‌خوانی خواهد کرد و سپس در دهه اول ماه صفر، به مدت ۶ روز همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به دعوت تولیت این آستان به سوریه خواهد رفت و ۶ شب در این حرم مطهر به مرثیه‌خوانی خواهد پرداخت.

 

download

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi